Instagram jako opcja reklamy

Instagram staje się coraz bardziej popularnym miejscem w sieci. W praktyce oznacza to, że firmy chcące promować swoje usługi czy produkty wykorzystują jego istnienie w celach reklamowych. Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że każda działalność wymaga troszkę innego podejścia, o czym wiele osób zwyczajnie zapomina. Jednocześnie należy mieć na uwadze, że właściwe tagowanie będzie miało kluczowe znaczenie dla efektu, jaki można będzie uzyskać.

O czym należy pamiętać?

Przede wszystkim podstawą, jeśli chodzi o promowanie firmy na Instagramie, jest systematyczność. Wiadomo, że nie można publikować postów zbyt często, ponieważ nikt nie lubi spamu i będzie mogło dawać to zupełnie odwrotny efekt. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że umiejętne i systematyczne publikowanie treści sprawi, że nawet bardzo mała firma będzie w stanie uzyskać ogromną popularność. Ogromnie ważne są fotografie, które będą zachęcały do zapoznania się z całą ofertą. Bardzo wiele osób nie przywiązuje do nich uwagi, ponieważ skupia się jedynie na treści, podczas gdy zdjęcia odgrywają kluczową rolę. Skąd się to bierze? Wiele osób jest wzrokowcami, co oznacza, że sposób, w jaki przedstawia się dany produkt, powinien być maksymalnie zachęcający. Fotografie mają duże znaczenie również, jeśli chodzi o widoczność w Google. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jednak obecnie istnieje funkcja w wyszukiwarkach, taka jak właśnie wyszukaj za pomocą obrazu. Im ładniejszy obraz, tym większe prawdopodobieństwo, że nawet osoba, która szuka czegoś zupełnie innego, poczuje się zainteresowana treścią na stronie firmowej.

Jak zamieszczać wpisy?

Bardzo duże znaczenie mają również opisy. Z jednej strony powinni one odnosić się do tego, co znajduje się na fotografii. Dlatego, jeśli prezentujemy nowy wzór sukienki, można opisać, na jakie okazje świetnie się nadaje, do jakiego typu sylwetki pasuje, czy też, w jakich kolorach i rozmiarach jest dostępna. Dobrym rozwiązaniem będzie również zachęcenie do dyskusji. Przykładem są wszelkiego rodzaju pytania w stylu: jaki jest twój ulubiony kolor sukienki? Jakie sukienki lubisz nosić do pracy? Oczywiście zadanie pytania to nie koniec, warto w późniejszym czasie włączać się w dyskusję. Przykładem może być propozycja z linkiem do produktu, który będzie spełniał oczekiwania osoby komentującej. Takie działanie to nie tylko promowanie produktów, marki, ale przede wszystkim budowanie widoczności w Sieci. Pomocne są także wszelkiego rodzaju oznaczenia #. Do powyższego przykładu można stosować np. #sukienka #sukienkanawesele #sukienkaplussize. Coraz większa liczba osób korzysta z przeróżnego rodzaju wyszukiwarek, dlatego takie działania będą w stanie skutecznie podnieść widoczność strony w sieci.

Oczywiście, jeśli ktoś samodzielnie nie ma czasu lub chęci na zajmowanie się tego typu działaniem, warto zdecydować się na współpracę z agencją marketingową. W ten właśnie sposób można będzie osiągnąć sukces, a jednocześnie sprawić, że wszystko będzie przebiegało we właściwy sposób. Tym większe ma to znaczenie, że w agencjach działają zgodnie z wcześniej opracowanym planem.

 

Autor

Insight Brand

Internety

Zobacz również