Marketing szeptany- o co chodzi?

Jeszcze kilka lat temu jedna z popularniejszych form promowania firmy, usługi czy produktu. Obecnie coraz częściej odchodzi w zapomnienie, ponieważ ludzie zapominają o tym, w jak dużym stopniu jest w stanie pomóc w reklamowaniu marki. Prawdą jest, że bardzo duże znaczenie ma tutaj to, w jaki sposób jest prowadzony, ale także przez jaki czas.

Czas i efekt

Dla właściwie każdej inwestora bardzo duże znaczenie ma nie tylko to, ile pieniędzy należy zainwestować w reklamę, ale również, w jakim czasie można będzie spodziewać się pierwszych efektów. Pomimo tego, że na samym początku coś może wydawać się trudne, to jednak po zagłębieniu się w temat, będzie można zauważyć pierwsze efekty. Bardzo duże znaczenie ma marketing szeptany, który nadal jest bardzo chętnie proponowany firmom i wiele z nich z niego korzysta. Już w czasie pierwszego miesiąca można będzie zauważyć pierwsze efekty, pod warunkiem, że jednak właściciel firmy uda się do profesjonalnej agencji reklamowej.

Szeptaj dobrze o firmie

Na czym właściwie polega marketing szeptany? Przede wszystkim jest to szereg działań polegający na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. W praktyce będzie to oznaczało, że na forum, czy portalach społecznościowych będzie się wystawiało pozytywne opinie o konkretnej marce, usłudze czy produkcie. W ten właśnie sposób nie tylko wzbudzi się zainteresowanie potencjalnych klientów, ale bardzo często zachęci ich do zapoznania się z całą ofertą. Bardzo często w tego typu opiniach zawierane są linki prowadzące na stronę internetową firmy. W ten sposób, w krótkim czasie można uzyskać znacznie więcej wejść. Oczywiście warto dodawać z jednego konta komentarze do innych tematów, a nie tylko same promocyjne posty, gdyż może to być uznawane za spam, a takie konta są blokowane.

O czym należy pamiętać?

Bardzo wiele osób w ramach oszczędności, planuje samodzielnie zajmować się marketingiem szeptanym, zapominają jednak o tym, jak duże znaczenie ma tutaj strategia i rozbicie w czasie. Nie jest sztuką dodać kilku pozytywnych opinii, jednak ich pojawienie się w krótkich odstępach czasu działa na niekorzyść, jeśli chodzi o wiarygodność. Sam fakt, że pisane są one językiem korzyści, a co za tym idzie, zachwalają firmę sprawia, że ludzie mogą nabrać podejrzeń. Koniecznie należy zastanowić się nad tym, jak wiele jesteśmy w stanie zrealizować samodzielnie. Być może o wiele lepszym rozwiązaniem będzie mimo wszystko skorzystanie z agencji reklamowej. Agencja reklamowa posiada już zweryfikowane konta na forach czy portalach społecznościowych, dlatego wystawiane z nich opinie są znacznie bardziej wiarygodne. Początkujący forumowicze muszą liczyć się z blokadami konta, a często również adresów IP, ponieważ tego typu działania, bardzo często uznawane są za spam. Dlatego, jeśli chodzi o reklamę, warto wziąć pod uwagę współpracę z agencją reklamową, która mimo wszystko będzie w stanie przeprowadzić takie działania w sposób wiarygodny i wartościowy.

 

Autor

Insight Brand

Internety

Zobacz również