Blog firmowy jako forma promocji

Każdy sposób na promowanie marki, usługi, produktu jest dobry, pod warunkiem, że jest odpowiednio przemyślany. Od czasu do czasu pojawiają się nowe możliwości, z których firmy coraz chętniej korzystają.

Blog firmowy zawsze na czasie

Kilka lat temu posiadanie bloga firmowego na stronie internetowej miało kluczowe znaczenie dla efektów, jakie udawało się uzyskać. Wiadomo, że z jednej strony potencjalni klienci mieli łatwy dostęp do treści, z których dowiadywali się o wszelkiego rodzaju nowościach. Z drugiej umiejętne wplecenie słów kluczowych miało duże znaczenie dla pozycjonowania. Oczywiście należy mieć świadomość co do tego, że na każdym kroku treści znajdujące się na stronie internetowej mają wpływ na wyszukiwarki. Dlatego tak istotna jest ich optymalizacja pod kątem SEO. Kilka lat temu wiele firm posiadało blogi firmowe, jednak w późniejszym czasie pojawiło się na tyle wiele opcji promowania firmy w Internecie, że o nich zapomniano. Wbrew pozorom mają one ogromny wpływ na widoczność marki w Google, dlatego należy zwrócić na nie swoją uwagę.

Jakie treści na blog?

Nie zawsze blog musi znajdować się w jednej z zakładek na stronie firmowej. Bardzo często umieszczane są one pod zupełnie innymi adresami. Jakiego typu treści można nich publikować? Prawda jest taka, że przede wszystkim należy pilnować ich wysokiej jakości, ponieważ od niej w dużej mierze będzie zależało, jakiego typu efektów można będzie się spodziewać. Im wyższa jakość, tym lepiej strona będzie widoczna w wyszukiwarkach. Jeśli natomiast chodzi o same treści, bardzo dobrze sprawdzają się wszelkiego rodzaju ciekawostki, poradniki czy artykuły sponsorowane. Można za pośrednictwem bloga informować o nowościach, które pojawiają się w ofercie, jak i również o tym, w jaki sposób planujemy wprowadzać coś nowego.

Dobrym rozwiązaniem będzie wstawianie linków do wpisów na konta społecznościowe. Dzięki temu można będzie w znaczący sposób ułatwić znalezienie ich przez potencjalnych zainteresowanych. Od czasu do czasu przybywa nowych możliwości promowania firmy w Internecie, jednak blog firmowy jest taką formą, która mimo upływu czasu sprawdza się zawsze. Podstawą jest wysoka jakość wpisów, które nie będą pustą reklamą, a przede wszystkim będą stawiały na wartościowe informacje. Dzięki temu ludzie sami z siebie będą zaglądali po nowości. Oczywiście poszczególne wpisy mogą zawierać zdjęcia nowych produktów, czy też fotografie pokazujące, w jaki sposób rozwija się marka. Nie od dziś wiadomo, że kolorowe zdjęcia działają zachęcająco.

Dobrą opcją wydają się także konkursy, które co jakiś czas są organizowane. W ten sposób można będzie nie tylko wypromować markę w sieci, zdobyć polubienia na portalach społecznościowych, ale przede wszystkim zachęcić potencjalnych zainteresowanych do korzystania z całej oferty. Nawet jeśli czasami zabraknie pomysłu na nowe wpisy, można zorganizować konkurs, w którym to inni podsuną wiele interesujących pomysłów na to, o czym chcieliby poczytać.

 

Autor

Insight Brand

Internety

Zobacz również